Hvordan forenkle bestilling av reservedeler til pukkverk?
Pukkverk-bransjen
har i mange år vært en industri uten de store digitale løftene. Med
dagens tilgjengelige teknologi finnes det store muligheter for å gjøre
hverdagen enklere for mennesker og virksomheter i pukkindustrien.
Utfordringen
Nordic
Bulk er en av Europas ledende kompetanse- og utstyrsleverandører for
mineralbransjen. Selskapet har designet og bygget anlegg for norske
pukkverk i 25 år, og har Nordens største varelager for reservedeler.
Hvordan kan man skape en enklere og mer moderne hverdag for kundene?
Tilnærmingen
Ved
å tilby varelageret på nett gir vi de ulike driftssjefene ved
pukkverkene selv muligheten til å bestille inn varene ved behov. Vi
tilrettelegger for selvbetjening de gangene det er mest hensiktsmessig,
samtidig som det er tilgjengelige rådgivere til å svare på spørsmål når
det trengs.
Vi fikk også med oss Grensesnitt som samarbeidspartner
på utviklingen. Løsningen er blitt integrert mot logistikk- og
økonomisystemet, slik at man får en sammenhengende flyt og kontinuerlig
oversikt over status på varelageret.
Ulike kunder har ulike behov,
alt etter hvordan ens pukkverk er designet. Ved å gi kundene egne
brukerkontoer kan Nordic Bulk foreslå produkter som naturlig passer
sammen med kundens pukkverk.
Resten av nettstedet ble også
oppdatert, både for å befeste Nordic Bulks posisjon som en autoritet
innen bergverksindustrien i Norge, samt for å gi kundene tilgang til
fremtidens løsninger.
Nordic Transportøren (™)
Selskapet ser på
utviklingen av Nordic Transportøren som en viktig brikke i den videre
ekspansjonen i transportør-segmentet, både innenlands og utenlands. Vi
designet en interaktiv 3D-modell hvor brukerne selv kan sette sammen og
justere transportøren for å tilpasse den til eget verk.
Resultatet
Nordic
Bulk har tatt et stort skritt på vei mot å tilby nåværende og
fremtidige kunder enklere og smidigere tjenester. I tillegg til
personlig oppfølging fra selskapets eksperter, kan kunder nå også enkelt
håndtere bestillinger selv.
Alt henger sømløst sammen, knytter
kundene enda tettere til Nordic Bulk og danner et solid digitalt
grunnlag for veien videre. Virksomheten har et strategisk fokus på
innovative og fremtidsrettede løsninger, og vil med enda større
kundeinnsikt være i stand til å tilby nettopp det.
Flere ganger har de frarådet
oss å forfølge løp som de kunne tjent penger på, fordi de mener vi bør
avvente til vi får mer innsikt. Slik ærlighet er mangelvare hos
konsulenter, og det bygger enorm tillit som gjør at vi kan stole på
rådene vi får. For meg representerer Okse
spesielt to ting: Solid fagkunnskap og ærlige tilbakemeldinger. I
stedet for å nikke med og gjøre nøyaktig som kunden sier, tørr de å
utfordre på en sunn måte.
– Thomas Søyland, markedssjef Nordic Bulk