Okse er en fleksibel stabeis
Verden trenger inkluderende, robuste og effektive løsninger som reduserer sannsynligheten for feil. En slik verden vil Okse bidra til.
Alle i Okse-flokken har sin kjernekompetanse innen digital produktutvikling og jobber etter designmetodikkens grunnpilarer. Konsulentene våre går inn i kundenes team og hjelper dem å utvikle nye tjenester og forvalte eksisterende tjenester. Vi gjør alt fra å utvikle nye konsepter og lage gode grensesnitt, via å forbedre eksisterende tjenester og løsninger til å effektivisere flokete arbeidsprosesser.
Målet vårt er å skape verdi for de vi arbeider for. Vi avdekker de faktiske problemene, lager effektive planer for å løse dem og sikrer at løsningene svarer på reelle behov. Gode og effektive prosesser og løsninger skaper verdi – i form av både frustrasjon og penger spart.
-
UX
UX står for «User eXperience» og handler om å skape en brukerfokusert prosess frem mot et produkt, en tjeneste eller en løsning. UX kobles gjerne først og fremst til digitale løsninger.
-
Strategisk design
Strategisk design handler om hvordan vi bruker designmetodikken for å jobbe strategisk med produktutvikling. Det kan handle om å utvikle forretningsplanen, tydeligere definere mål og retning eller som et verktøy for å prioritere hva som er det viktigste vi gjør akkurat nå.
-
Design med KI
Det vanskeligste med KI er to ting: Å vite hva du bør be den om å hjelpe deg med, og å vurdere om det den har hjulpet deg med faktisk skaper verdi. Og akkurat de to tingene er vi eksperter på.
-
Interaksjonsdesign
Interaksjonsdesign handler om den faktiske bruken av et grensesnitt i et digitalt produkt. Hva skal brukeren kunne gjøre? Hvor skal de ulike elementene ligge? Hvordan skal rekkefølgen være?
-
Tjenestedesign
Tjenestedesign overlapper med UX, og det er de samme prosessene og tankesettet som ligger bak. Forskjellen er at en tjenestedesigner ofte er mest fokusert på prosessene og verktøyene, mens en UX-designer også har tyngde og kompetanse på (oftest den digitale) løsningen.
-
Innsikt og research
Før vi kan bygge en løsning eller lage en tjeneste, må vi forstå. Vi må forstå brukerne og behovene deres, organisasjonen, forretningsmålene og teknologien med dens muligheter og begrensninger. Denne forståelsen får vi gjennom innsikt og research.