Okse er en fleksibel stabeis
Verden trenger mer inkluderende, sømløse og brukervennlige løsninger. Det gjør den mindre komplisert og mer tilgjengelig for alle. Vi vet ikke med deg, men vi skal bidra til den verdenen.
Alle i flokken har sin kjernekompetanse innen design og UX, og jobber etter designmetodikkens grunnpilarer. Vi bistår både etablerte og nye team, i utviklingen av nye produkter eller i forvaltning av eksisterende tjenester.
-
UX
Dette er spydspissen i våre tjenester. UX står for «User eXperience» og handler om en iterativ og brukerfokusert prosess frem mot et produkt, en tjeneste eller en løsning. UX har også en ganske sterk digital konnotasjon. Vi er eksperter på begge deler; både prosessen og den digitale delen av et produkt, en tjeneste eller en løsning.
-
Konsulent
Bare det å være en konsulent kunne vært en egen profesjon. Du skal kunne kjapt sette deg inn i ting, forstå menneskene som er involvert og levere verdi så snart som mulig med din kompetanse. Hos oss er det å være konsulent en ferdighet på lik linje med å være designer.
-
Mennesker
Hva? Er mennesker en tjeneste? Tja, kanskje ikke, men en viktig del av våre tjenester er å forstå menneskene involvert. Om det er brukeren, de som bestemmer ting i organisasjonen eller de andre menneskene på teamet. Alle er mennesker, og jo bedre vi forstår menneskene jo bedre kan vi gjøre jobben vår.
-
Interaksjonsdesign
Mange tenker på interaksjonsdesign når de ber om UX. Interaksjonsdesign handler om den faktiske bruken av et grensesnitt i et digitalt produkt. Hvor skal elementene ligge? Når skal de være synlige? Hva skal brukeren kunne gjøre? Hvordan kan vi hjelpe brukeren å løse oppgaven på enklest mulig måte?
-
Innsikt og research
Før vi kan løse et problem og bygge løsningen må vi forstå. Vi må forstå brukeren og deres behov, organisasjonen og deres mål og teknologien og dens muligheter og begrensninger. Denne forståelsen får vi gjennom innsikt og research, og det er grunnestenen i jobben vi gjør.
-
Brukerfokus
Gjennom innsikt og research passer vi på at vi løser et faktisk problem for brukeren, sjekker med brukeren jevnlig om vi er på vei i riktig retning og involverer brukeren når vi er på jakt etter løsninger. En produkt, tjeneste eller løsning uten at det gir verdi for en bruker gir ikke verdi til noen.
-
Teknologi
Når noen skal lage nye produkter, tjenester eller løsninger er det vanskelig å komme unna teknologi. Teknologien påvirker brukeropplevelsen – og vi vet hvordan. Selv om vi ikke har utviklere eller direkte teknologer har vi designere med høy teknisk kompetanse som kan ivareta brukeropplevelsen fra et teknisk perspektiv også.
-
Tjenestedesign
Tjenestedesign overlapper mye med UX. Det er de samme prosessene og det samme tankesettet som ligger bak. Forskjellen er at en tjenestedesigner er mer fokusert på prosessene og verktøyene hvor en UX-designer også har tyngde og kompetanse på (ofte det digitale) utfallet og løsningen. Vi har slike designere som er ekstra flinke på prosessen og leverer det som tjenestedesign.
