Okse er en fleksibel stabeis
Verden trenger inkluderende, sømløse, robuste og effektive løsninger som reduserer sannsynligheten for feil. De gjør livet mindre komplisert og øker tilgjengeligheten for alle. Vi vet ikke med deg, men vi vil bidra til en slik verden.
Alle i flokken har sin kjernekompetanse innen design og UX og jobber etter designmetodikkens grunnpilarer. Vi bistår etablerte og nye team i utviklingen av nye tjenester, og i forvaltningen av eksisterende tjenester.
-
UX
Dette er spydspissen blant tjenestene vi tilbyr. UX står for «User eXperience» og handler om å skape en iterativ og brukerfokusert prosess frem mot et produkt, en tjeneste eller en løsning. UX kobles gjerne først og fremst til digitale løsninger.
-
Interaksjonsdesign
Mange tenker først og fremst på interaksjonsdesign når de snakker om UX. Interaksjonsdesign handler om den faktiske bruken av et grensesnitt i et digitalt produkt. Hva skal brukeren kunne gjøre? Hvor skal de ulike elementene ligge? Hvordan skal rekkefølgen være?
-
Tjenestedesign
Tjenestedesign overlapper med UX. Det er de samme prosessene og det samme tankesettet som ligger bak. Forskjellen er at en tjenestedesigner ofte er mest fokusert på prosessene og verktøyene, mens en UX-designer også har tyngde og kompetanse på (oftest den digitale) løsningen.
-
Innsikt og research
Før vi kan bygge en løsning eller lage en tjeneste, må vi forstå. Vi må forstå brukerne og deres behov, organisasjonen og deres mål og teknologien med dens muligheter og begrensninger. Denne forståelsen får vi gjennom innsikt og research.
-
Mennesker
Noe av det viktigste vi gjør, er å forstå oss på mennesker. Det være seg brukerne av ulike tjenester, de som bestemmer i ulike organisasjoner, eller folka i ulike team. Jo bedre vi forstår disse menneskene og behovene deres, desto bedre tjenester kan vi lage.
-
Brukerfokus
Gjennom innsikt og research passer vi på at vi løser faktiske problemer for brukerne. Vi involverer brukerne i alle delene av prosessen og sjekker løpende om vi er på vei i riktig retning. Et produkt, tjeneste eller løsning som ikke gir verdi for brukerne, gir ikke verdi for noen.
-
Teknologi
Teknologien du velger når du lager et nytt produkt, en tjeneste eller en løsning, påvirker brukeropplevelsen. Designerne våre har høy teknisk kompetanse og kan ivareta brukeropplevelsen også fra et teknisk perspektiv.
-
Konsulenter
Det å være konsulent kunne vært en egen profesjon. Du skal kjapt sette deg inn i helt nye ting, forstå menneskene som er involvert, og helst levere verdi fra første stund. Hos oss er det å være konsulent en ferdighet på lik linje med det å være designer.
