Digital endringsplattform
Zoaring kom til Okse med en idé om en digital endringsplattform, «Zelo», og et behov for bistand til å utvikle konseptet, validere antakelsene om målgruppene og designe en tjenestene som gjorde endring lekent og lettbeint.
Zoaring kom til Okse med en idé om en digital endringsplattform, «Zelo», og et behov for bistand til å utvikle konseptet, validere antakelsene om målgruppene og designe en tjenestene som gjorde endring lekent og lettbeint.
Selskapet Zoaring AS har gjennom de siste fem årene bygget seg opp ved å levere nyskapende videoer som forenkler og formidler budskap gjennom tegninger. Som et ledd i å utvikle selskapets forretningsmodell har ledelsen over tid sondert mulighetene for å kunne utvide tjenestespekteret. Kultur- og endringsledelse har vært et gjentakende smertepunkt blant konsernledelsene Zoaring har arbeidet med, og det å skape en felles forståelse for hvor bedriften skal.
Zoaring kom til Okse med en idé om en digital endringsplattform, «Zelo», og et behov for bistand til å utvikle konseptet, validere antakelsene om målgruppene og designe en tjenestene som gjorde endring lekent og lettbeint.
Okse bistått og veiledet Zelo-prosjektet med flere ulike verktøy og tjenester, deriblant:
Gjennom eksternt utviklingsteam (K30) er MVP ferdigstilt og i produksjon fra våren 2018 til de første betalende kundene. Løsningen fremstår per i dag som en profesjonell og innovativ løsning, samtidig som den «lekne» og uformelle tonen formidles gjennom flyten og det estetiske uttrykket.
For Zoaring har det hele tiden vært viktig å skape en løsning som bidrar til å forenkle brukernes behov i hverdagen, samtidig som den gjenspeiler selskapets lystige holdning til læring, ledelse og endring.