Hopp til innholdet

kse

Zoaring kom til Okse med en idé om en digital endringsplattform, «Zelo», og et behov for bistand til å utvikle konseptet, validere antakelsene om målgruppene og designe en tjenestene som gjorde endring lekent og lettbeint.

Utfordringen

Selskapet Zoaring AS har gjennom de siste fem årene bygget seg opp ved å levere nyskapende videoer som forenkler og formidler budskap gjennom tegninger. Som et ledd i å utvikle selskapets forretningsmodell har ledelsen over tid sondert mulighetene for å kunne utvide tjenestespekteret. Kultur- og endringsledelse har vært et gjentakende smertepunkt blant konsernledelsene Zoaring har arbeidet med, og det å skape en felles forståelse for hvor bedriften skal.

Zoaring kom til Okse med en idé om en digital endringsplattform, «Zelo», og et behov for bistand til å utvikle konseptet, validere antakelsene om målgruppene og designe en tjenestene som gjorde endring lekent og lettbeint.

Tilnærmingen

Okse bistått og veiledet Zelo-prosjektet med flere ulike verktøy og tjenester, deriblant:

Resultatet

Gjennom eksternt utviklingsteam (K30) er MVP ferdigstilt og i produksjon fra våren 2018 til de første betalende kundene. Løsningen fremstår per i dag som en profesjonell og innovativ løsning, samtidig som den «lekne» og uformelle tonen formidles gjennom flyten og det estetiske uttrykket.

For Zoaring har det hele tiden vært viktig å skape en løsning som bidrar til å forenkle brukernes behov i hverdagen, samtidig som den gjenspeiler selskapets lystige holdning til læring, ledelse og endring.

Jobbet på denne casen

Erling Håmsø

Strategisk designer

Knut Erik Hæhre

Daglig leder

97 76 42 13