Erik Nicolai Strutz

Forretningsutvikler
erik@okse.no

Erik beskriver seg selv som en ekte nerd med hang til å ramle ned i kaninhull. Kanskje det er derfor han har så mange ulike grader og fag (blant annet historie, musikkteknologi og medievitenskap), en CV bred som Beringstredet og et lass sylsmale hobbyer. I Okse kombinerer Erik all sin brede og smale erfaring i rollen forretningsutvikler og kundeansvarlig på Oslo-kontoret. Sammen med Bjørn arbeider han med å videreutvikle Okse Oslo, og med å ta vare på de fine kundene vi allerede har, og de vi skal få framover. 

Som barn lekte Erik med fystikker, floretter og keyboards, og livet nådde de store høydene da han oppdaget synthesizere som 17-åring. Selv om han hevder å bli vanligere for hvert år, bruker han fortsatt det meste av fritiden til å lage generative instrumenter for browsere i studiobua si – og til å jakte skogsfugl 🤷

Omgangskretsen slipper heller ikke unna trangen til stadig fornyelse og fordypning. Familien får nyte (eller må tåle – velg det som passer for deg) interrailferier med tema som “Føderasjonen Jugoslavia” og “En reise i antikken”. Og musikerne i nettverket hans utfordres til å levere egenkomponert musikk i kategorier som “visesang” og “black metal” i en kvartalsvis musikkonkurranse i Eriks regi. Han mener alle vokser på å få kjørt seg litt, både hjemme og på jobb 🫣

Heldigvis for oss tar han med seg samme iherdighet og entusiastisme på kontoret, hvor han systematiserer og fikser og passer på og bygger broer og relasjoner med den største glede og letthet. Ekstra strålende blir han når han kan bidra til at laget lykkes, eller når han får anledning til å dykke dypt ned i noe. Ekstra flau blir han når han blir bedt om å dele partytriks og funfacts om seg selv. Flaks at han er født med elleve fingre, og dermed vinner alle funfact-konkurransene uten å prøve. 

Erik har et lass av erfaring med salg, prosjektledelse og medieanalyse, kommer alltid best forberedt til bords og er den eneste som har spurt om svarene hans på spørsmålene vi stiller i intropraten, er fornuftige – med tanke på den videre utviklingen av Okses merkevare og strategi 😍