Hopp til innholdet

UX er et tankesett.

Relasjoner og lojalitet er viktigere enn noen gang, og da er brukeropplevelsen bedriftens viktigste konkurransefortrinn. Selskaper som ikke klarer å designe produkter og tjenester som forenkler kunders liv vil bli akterutseilt.

1. Innsikt

Brukerobservasjon, intervjuer, kartlegging av eksisterende kunnskap, situasjonsanalyse. Okse jobber alltid for å skape forretningsverdi ved å erkjenne brukernes behov. Innsikten gir oss et grunnlag til å designe gode og relevante brukeropplevelser som er i tråd med dine forretningsmål.

2. Konseptutvikling

Basert på innsikt og samskaping med prosjektgruppen bearbeides de beste idéene og konseptene om til konkrete løsninger. Vi skisserer ulike former for prototyper slik at vi raskt kan teste løsningene mot målgruppen.

På denne måten sikrer vi retning og fremdrift, samtidig som vi blir gjort oppmerksom på hvilke deler av løsningen som må fortsettes å finpusses på.

3. Design

I denne fasen arbeider vi videre med hvordan sluttproduktet faktisk skal se ut og fungere, men har mer fokus på detaljer. Vi tester kontinuerlig mot brukerne for å sikre en god helhetlig løsning. Digitale komponenter får sin grafiske stil, uttrykk og innhold.

4. Realisering – og veien videre

Når løsningen er realisert er det viktig å huske at jobben er langt i fra ferdig. På samme måte som samfunnet, mennesker og konkurrenter er i kontinuerlig endring, må også løsningen videreutvikles og forbedres.

Ved å videreføre den brukersentrerte designprosessen har bedriften de beste forutsetninger til å opprettholde sitt viktigste konkurransefortrinn; brukeropplevelsen.

Arbeidsfilosofi

Noen bedrifter har definerte verdier, mens andre har ledestjerner. I Okse styrer vi etter vår arbeidsfilosofi. Denne har vi utarbeidet for å for å fortelle oss selv og våre kunder hvorfor Okse har livets rett og hva man kan forvente i møte med vår bedrift.

I Okse drives vi av å skape gode opplevelser for våre kunder

I Okse drives vi av å skape gode opplevelser for våre kunder, våre kunders kunder, våre samarbeidspartnere og våre ansatte. Vi vet at et godt samarbeid oppstår når partene har det gøy og jobber sammen.

Vi er opptatt av å spille med åpne kort og kunne hjelpe når vi kan. Å dele av vår fagkompetanse med kunder, samarbeidspartnere og til og med konkurrenter, tror vi gagner både oss, brukeren og samfunnet.

Akkurat som ingen vil kjøre bil uten å se ut vinduet eller drive forretning uten et bevisst forhold til regnskapstallene, arbeider Okse alltid for å designe tjenester og løsninger basert på innsikt i brukernes behov. Egentlig ganske innlysende, ikke sant?

Ikke noe «fancy» for «fancyhetens» skyld her i gården!

I prosjektene våre har vi en strategisk og iterativ tilnærming. Vi er opptatt av å gjøre jobben til utviklerne så enkel som mulig. Dette gjør vi gjennom samskaping, felles prosjektforståelse og overleveringsrutiner basert på mer enn 10 års erfaring.

Og når vi først er i gang designer vi for resultater! Ikke i premiehyllen vår, men for dine brukere og din forretning. Med andre ord, ikke noe «fancy» for «fancyhetens» skyld her i gården!

Okse er stolte av å være et smidig og uavhengig UX-byrå. Det betyr at vi snur oss raskt, har lite byråkrati og står fritt til å gi deg akkurat de anbefalingene vi mener er best for ditt prosjekt.

Til syvende og sist handler det om sunt, norsk bondevett. Med hardt, trofast og målrettet arbeid har okser har hjulpet mennesker i tusener av år. Hvorfor skal vi stoppe med det nå?

Til syvende og sist handler det om sunt, norsk bondevett.

Innsikt = Beslutningsgrunnlag

Akkurat som ingen vil kjøre bil uten å se ut vinduet eller drive forretning uten et bevisst forhold til regnskapstallene, arbeider Okse alltid for å designe tjenester og løsninger basert på innsikt i brukernes behov.

Utviklervennlig

Vi jobber strategisk og iterativt, og er opptatt av å gjøre jobben til utviklerne så enkel som mulig. Dette gjør vi gjennom samskaping, felles prosjektforståelse og overleveringsrutiner basert på mer enn 10 års erfaring.

Resultatstyrt – ikke award-styrt

Det vi designer skal gi resultater! Ikke i premiehyllen vår, men for dine brukere og din forretning. Med andre ord, ikke noe «fancy» for «fancyhetens» skyld!

Rause og glad i å dele

Vi er opptatt av å spille med åpne kort og kunne hjelpe når vi kan. Å dele av vår fagkompetanse med kunder, samarbeidspartnere og til og med konkurrenter, tror vi gagner både oss, brukeren og samfunnet.

Upartisk UX

Okse er stolte av å være et smidig og uavhengig UX-byrå. Det betyr at vi snur oss raskt, har lite byråkrati og står fritt til å gi deg akkurat de anbefalingene vi mener er best for ditt prosjekt.

«It takes two to tango...»

I Okse drives vi av å skape gode opplevelser for våre kunder, våre kunders kunder, våre samarbeidspartnere og våre ansatte. Vi vet at et godt samarbeid oppstår når partene har det gøy og jobber sammen.