Hopp til innholdet

kse

Siden 1853 har Devold of Norway produsert kvalitetsklær med ull som råmateriale. Som et av Norges mest tradisjonsrike klesmerker, har Devold vært gjennom en vesentlig vekst de senere årene.

Utfordringen

I forkant av deres betydelige digitale satsing mot det internasjonale markedet ønsket Devold å kvalitetssikre brukeropplevelsen i deres nettbutikk.

Tilnærmingen

Okse iverksatte en grundig ekspertevaluering av eksisterende nettbutikk. Til grunn for rapportarbeidet ble blant annet følgende vektlagt:

Basert på evalueringen leverte Okse en utfyllende rapport som tok for seg:

Videre fikk Okse i oppdrag å utforme nye designskisser tilrettelagt for å redusere og fjerne flest mulig av brukernes smertepunkter.

Resultatet

I tillegg til de nødvendige justeringene i brukergrensesnittet ble også konkrete tiltak iverksatt, slik som:

Resultatet er store forbedringer. Effekten av endringene ble raskt synlig, og inkluderer blant annet:

Devold of Norway kan med trygghet lansere internasjonalt, og prosjektets investeringsavkastning (ROI) lar seg enkelt regne hjem.

Vi er veldig imponert over kunnskapen og kompetansen til Okse! Designendringene de kom med har ikke bare vært estetisk flotte, men også gjennomtenkt og velbegrunnet ut fra et brukerståsted. Vi gleder oss til veien videre!

— Sofie Risjord Sletta, e-commerce coordinator