Hopp til innholdet
MegaFlis
  • Etablert i 1997
  • Byggevarekjede med 18 butikker
  • Årlig omsetning over 1 mrd.

MegaFlis
Design og forbedring av nettbutikk

Utfordringen

Sammen med vår samarbeidspartner Trollweb, ble Okse engasjert til å ivareta brukeropplevelsen og utvikle brukergrensesnitt til ny netthandelsløsning.

MegaFlis opplever stadig tøffere konkurranse i markedet, og ønsket en betydelig gjennomgang av sin satsing på nett for å opprettholde og videreutvikle sin markedsposisjon. For kunden var det viktig med et design som gjenspeilet deres butikker og fokusområder, samtidig som brukeropplevelsen var tilpasset og intuitiv for bedriftens målgrupper.

Tilnærmingen

Sammen med kunde utviklet vi personas og skisser til løsninger. Brukergrensesnittet ble tilpasset bedriftens profil som understreker MegaFlis' posisjon som en seriøs leverandør med rimelige kvalitetsvarer.

Etter lansering har Okse i samarbeid med MegaFlis gjennomført strategiske og kontinuerlige forbedringer tilpasset bruker-, marked- og forretningssituasjonen. Herunder:

  • Brukertesting av ulik funksjonalitet, navigasjonsstruktur og informasjonsarkitektur.
  • Analyse av besøksmønster og tilhørende splittesting.
  • Konseptutvikling og design av ny og forbedret funksjonalitet.
  • Rådgivning om brukeropplevelse på digitale flater og brukersentrert forretningsutvikling.

Resultatet

Etter bytte av netthandelsløsning og kontinuerlig forbedring av tjenesten er resultatene solide.

  • 200 % økning i konverteringsgrad de siste 18 måneder.

Løsningen er under stadig utvikling med kontinuerlig fokus på analyse av trafikk- og bruksmønster, bruker- og split-testing og generell optimalisering av nettstedet i tråd med etablerte konvensjoner og brukervennlighetsprinsipper.

Okse forstår veldig godt MegaFlis’ utfordringer og behov. Deres fokus på brukerne og kontinuerlig utvikling er spennende og lærerikt å være med på, samtidig som det gir uttelling i kroner og øre for vår virksomhet.

Frank Jonassen, IT-sjef
2x konvertering
MegaFlis