Hopp til innholdet
Stockfleths
  • Kaffebarkjede etablert i 1895
  • 11 utsalg i østlandsområdet
  • Toneangivende for den norske kaffekulturen
  • Flere av landets fremste baristaer

Stockfleths
Kvalitetskaffe til hele landet

Utfordringen

Stockfleths er kjent for å levere kaffe og te av høy kvalitet, men først og fremst kun i egne kaffebarer begrenset til Oslo-regionen. Kjeden ønsket å dra nytte av sin status som landets fremste kaffeeksperter og tilby salg og forsendelser av kaffeprodukter til hele landet.

Men der baristaene og utsalgsstedene oser av lidenskap og kjærlighet til faget, fremstod selskapets nettsted som gammelt og utdatert. Brukeropplevelsen var mangelfull og kunne i verste fall ødelegge inntrykket av å være trendsetteren for norsk kaffekultur.

Tilnærmingen

Okse og Stockfleths jobbet tett sammen om å definere målgruppe og brukernes viktigste oppgaver på det nye nettstedet. I tillegg til ledelsens egen innsikt og domenekunnskap benyttet vi oss også av:

  • Resultatene i en nylig gjennomført markedsundersøkelse for Stockfleths.
  • Brukerintervju med kaffeinteresserte.
  • Google Analytics-data fra eksisterende nettsted.
  • Masse god kundedata på kjøpsvaner.

Videre utarbeidet vi stil og tone i tråd med kjedens eksisterende uttrykk for å overføre opplevelsen av kaffebarene til nettstedet.

Nettbutikk-funksjonalitet ble implementert for å kunne tilby Stockfleths-kaffe til hele landet. I tiden etter første relansering har ny funksjonalitet og innhold som kaffeabonnement og bryggeguider kommet på plass.

Resultatet

Stockfleths nye nettsted viser at organisasjonen tar kvalitetskravet på alvor i alle ledd, både fysisk og digitalt. Og ikke minst, kaffeentusiaster over hele landet kan få kjøpt eksklusiv kaffe fra Norges fremste kaffebarkjede!

I tillegg til å kommunisere godt på alle enheter oppnår man:

  • En friskere og mer moderne fremstilling av kaffebarene, som igjen forsterker kundens Stockfleths-interesse.
  • En mer intuitiv presentasjon av informasjonen brukerne er på jakt etter.
  • Bedre utnyttelse de finansielle mulighetene som ligger i å selge Stockfleths-produkter via Internett.

Det jeg likte best med Okse var at de var så grundige i sin tilnærming til å forstå oss som kunde, hjalp oss med å forstå våre kunder og kom med velbegrunnede anbefalinger til hvordan nettsiden burde utformes basert på dette

Marie Mossige Grythe, markedssjef
Stockfleths