Hopp til innholdet

Stockfleths: Nye nettsider og nettbutikk

Stockfleths er en tradisjonsrik kjede av 10 kaffebarer som har røtter helt tilbake til 1895, og som har vært med på å prege den norske kaffekulturen.

Utfordringen

Stockfleths kaffebarer er kjent for å levere kaffe og te av høy kvalitet, tilberedt av noen av landets fremste baristaer. Men der produktene og utsalgsstedene oser av lidenskap og kjærlighet til faget, fremstod selskapets nettsted som gammelt og utdatert. Brukeropplevelsen var mangelfull og kunne i verste fall skremme potensielle kunder fra å avlegge kaffebarene et besøk.

Tilnærmingen

Okse og Stockfleths jobbet tett sammen om å definere personas og brukernes viktigste oppgaver på det nye nettstedet. I tillegg til ledelsens egen innsikt benyttet vi oss også av:

  • Resultatene i en nylig gjennomført markedsundersøkelse for Stockfleths
  • Google Analytics-data fra eksisterende nettsted
  • Masse god kundedata på kjøpsvaner

Resultatet

I tillegg til å kommunisere godt på alle enheter oppnår man:

  • En friskere og mer moderne fremstilling av kaffebarene, som igjen forsterker kundens Stockfleths-interesse
  • En mer intuitiv presentasjon av informasjonen brukerne er på jakt etter
  • Å utnytte de finansielle mulighetene som ligger i å selge Stockfleths-produkter via Internett

Stockfleths nye nettsted viser at organisasjonen tar kvalitetskravet på alvor i alle ledd, både fysisk og digitalt.

Det jeg likte best med Okse var at de var så grundige i sin tilnærming til å forstå oss som kunde, hjalp oss med å forstå våre kunder og kom med velbegrunnede anbefalinger til hvordan nettsiden burde utformes basert på dette.

Marie Mossige Grythe, markedssjef