Hopp til innholdet

MegaFlis: UX research og kontinuerlige forbedringer

Vårt pågående partnerskap med MegaFlis har resultert i en stadig forbedret konverteringsgrad og bunnlinje for nettbutikken.

Utfordringen

Sammen med vår samarbeidspartner Trollweb, ble Okse hyret inn til å lage design og rådgi på UX, i forbindelse med utvikling av ny netthandelsløsning.

MegaFlis opplever stadig tøffere konkurranse i markedet, og ønsket en betydelig gjennomgang av sin satsing på nett for å opprettholde markedsposisjonen. For kunden var det viktig med et design som gjenspeilet deres butikker og fokusområder, samtidig som brukeropplevelsen var tilpasset og intuitiv for bedriftens målgrupper.

Tilnærmingen

Sammen med kunde utviklet vi personas og skisser til løsninger. Designet ble tilpasset slik at man får inntrykk av MegaFlis som en seriøs leverandør med rimelige kvalitetsvarer.

Etter lansering har Okse, sammen med observatører fra MegaFlis, gjennomført brukertesting av målgruppen og hatt fokus på kontinuerlig evolusjon. Dette for å teste og forbedre ulike funksjoner som fliseutregning, sidestrukturen og kjøpsprosessen.

Resultatet

Etter bytte av netthandelsløsning og kontinuerlig forbedring av løsningen er resultatene solide, deriblant en økning på 200 % i konverteringsgrad over 18 måneder.

Løsningen er under stadig utvikling med kontinuerlig fokus på analyse av trafikk og bruksmønster, bruker- og split-testing og optimalisering av nettstedet.

Okse forstår veldig godt MegaFlis’ utfordringer og behov. Deres fokus på brukerne og kontinuerlig utvikling er spennende og lærerikt å være med på, samtidig som det gir uttelling i kroner og øre for vår virksomhet.

Frank Jonassen, nettbutikkansvarlig
2x konvertering
MegaFlis